مقالات

article image

انسیس

Ansys(انسیس)

بیش از اینکه هر چیزی طراحی و ساخته شود انسیس بود!یکی از نرم‌افزار‌های پرکاربرد در زمینه تحلیل پدیده‌ها، خصوصا مسائل مرتبط با سیالات و انتقال حرارت، انسیس (ANSYS)است. این نرم افزار, مهندسین و طراحان را قادر می سازد ایده هایشان را بر روی صفحه کامپیوتر به صورت ساده و قدرتمند شبیه سازی کنند و به تحلیل آن بپردازند و معادلات دیفرانسیل حاکم بر یک پدیده را به صورت عددی حل کنند.. انسیس در حقیقت مجموعه‌ای از نرم‌افزار‌ها است که می‌توان با استفاده از آن‌ها یک پدیده مکانیکی، شیمیایی یا در حوزه برق را مدل‌سازی کرد تا طراحان بتوانند بخش‌های مکانیکی یا الکترومکانیکی یک سیستم را بهینه‌سازی کنند.به کمک پردازنده های گرافیکی (gpu) می توان سرعت حل مسائل و شیبه سازی را در این نرم افزار تا چندین برابر افزایش داد. جالب است بدانید که بخش‌های بسیاری از هواپیمای بوئینگ 787 با استفاده از نرم افزار انسیس شبیه‌سازی شده است.

ANSYS منابع آنلاین کافی برای یادگیری سریع نحوه ایجاد یک مدل، ایجاد یک شبکه مناسب، و تنظیم مرز و شرایط بار مناسب برای تجزیه و تحلیل فراهم می کند. نتایج نهایی به بهبود طرح های مهندسی کمک کرده است. ما به شدت توصیه می کنیم که به عنوان یک مهندس یاد بگیرید و در معرض ANSYS قرار بگیرید.این برنامه کاربردی زیادی دارد و برای انواع مختلف مهندسان مفید است. ANSYS یک بسته شبیه سازی است و بنابراین برای شبیه سازی بسیاری از پدیده های مکانیکی خوب است. عمران، خودرو، هوافضا ,اساساً، هر جا که نیاز باشد چیزی را طراحی کنند، و آن طرح را برای دنیای واقعی، با هزینه کم تأیید کنند ,انسیس به میان می آید.

آیا یادگیری ANSYS دشوار است؟

Ansys نرم افزار بزرگی است و کاربردهای زیادی دارد. نمی توان آن را به طور کامل یاد گرفت. اما اگر در مورد زمینه خاصی مانند تحلیل سازه، آنالیز حرارتی یا آنالیز CFD و غیره صحبت می کنید ,تلاش 1 ماهه به شما دانش کافی برای کار روی پروژه های کوچک را می دهد.

 ANSYS از چه پلتفرم هایی پشتیبانی می کند؟

 پلتفرم ها و سیستم عامل های پشتیبانی شده توسط انسیس مایکروسافت ویندوز 7، 64 بیتی. مایکروسافت ویندوز 8، 64 بیتی؛ مایکروسافت ویندوز 10، 64 بیتی می باشد .

درآخر...

 GPURUN  آماده ارائه سرور های پردازش سریع و سرور های گرافیکی, جهت اجاره سرور انسیس به کاربران می باشد.