مقالات

article image

آباکوس چرتکه ای مدرن تر

آباکوس اف ای اِی به انگلیسی: ABAQUS FEA که پیشتر ABAQUS نامیده می‌شد، یک مجموعه نرم‌افزاری برای تحلیل اجزا محدود و مهندسی به کمک کامپیوتر است که در ابتدا در سال ۱۹۷۸ منتشر شد. نام و لوگوی این نرم‌افزار از Abaqus در زبان انگلیسی به معنای چرتکه گرفته شده‌است.

 مجموعه محصولات Abaqus از پنج نرم‌افزار اصلی تشکیل شده‌است:

      Abaqus/CAE  یا  "Complete Abaqus Environment"  که با Computer-Aided Engineering به معنای مهندسی به کمک کامپیوتر نیز ایهام دارد). این محصول یک نرم‌افزار کاربردی است که هم برای مدل‌سازی و تجزیه و تحلیل اجزا و مجموعه‌های مکانیکی (پیش پردازش) و هم برای تجسم نتایج تحلیل اجزا محدود استفاده می‌شود. زیرمجموعه‌ای از Abaqus/CAE که فقط ماژول پس پردازش را شامل می‌شود، می‌تواند به‌طور مستقل در محصول Abaqus/Viewer راه‌اندازی شود.

Abaqus/Standard، یک تحلیلگر اجزا محدود همه منظوره است که از طرح انتگرال ضمنی (implicit integration scheme) (سنتی) استفاده می‌کند.

Abaqus/Explicit، یک تحلیلگر اجزا محدود کاربرد-خاص است که از طرح انتگرال صریح (explicit integration scheme) برای حل سیستم‌های بسیار غیرخطی با بسیاری از تماس‌های پیچیده تحت بارهای گذرا، استفاده می‌کند.

Abaqus/CFD، یک برنامه نرم‌افزاری دینامیک سیالات محاسباتی (Computational Fluid Dynamics) است که که قابلیت‌های دینامیک سیالات محاسباتی پیشرفته‌ای را فراهم می‌کند و دارای پشتیبانی گسترده برای پیش‌پردازش و پس‌پردازش می‌باشد که در Abaqus/CAE ارائه می‌شود

Abaqus/Electromagnetic، یک نرم‌افزار محاسباتی الکترومغناطیسی است که مسائل الکترومغناطیسی محاسباتی پیشرفته را حل می‌کند.

محصولات Abaqus از زبان برنامه‌نویسی منبع-باز Python برای اسکریپت نویسی و سفارشی‌سازی استفاده می‌کنند. Abaqus/CAE از fox-toolkit برای توسعه رابط کاربری گرافیکی استفاده می‌کند.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزار آباکوس نسبت به سایر نرم‌افزارهای اجزای محدود موجود، امکان تغییر و اضافه کردن به امکانات و کتابخانه‌های نرم‌افزار است. قابلیتی تحت عنوان «ساب روتین» نویسی که ابزاری بسیار قدرتمند برای کاربران حرفه‌ای می‌باشد. ساب روتین در واقع یک مجموعه کد است که توسط کاربر با استفاده از زبان برنامه‌نویسی فرترن برای کاربرد خاصی نوشته می‌شود. با استفاده از این قابلیت می‌توان مواردی نظیر تعریف مدل‌های رفتاری جدید، انجام بارگذاری‌های خاص و را انجام داد.

برای اجاره سرور آباکوس می توانید از سری سرورهای مبتنی بر پردازنده ها با فرکانس یا هسته بالا  درخواست کنید . نرم افزار را به آسانی نصب می کنیم و سریعتر پروژه های خود را پیش ببرید .

منبع معرفی نرم افزار : ویکی پدیا