مقالات

article image

موتور رندر کرونا چیست؟

Corona Renderer  یک رندر نوری واقعی (غیر جانبدارانه) با کارایی بالا برای Autodesk 3ds Max و Maxon Cinem 4D است.

رندر Corona یک بسته رندر سطح ابتدایی عالی است که بسیاری از کارها را به خوبی با سر و صدا انجام می دهد.

کرونا یک نرم افزار نیست بلکه مانند موتور رندر ويری، یک پلاگین برای رندر است که بر روی تری دی مکس نصب ‌شده و قابلیت های نور و متریال را افزایش می دهد.

کرونا آمده تا یک دنیای متفاوت از سی جی و رندر را نشان دهد، امروزه خیلی از شرکت‌ های غول دنیا با این موتور رندر یعنی کرونا کار می کنند.

آیا یادگیری کرونا رندر آسان است؟

Chaos Corona یکی از ساده ترین موتورهای رندر برای یادگیری است. راه اندازی آن واقعاً به سادگی فشار دادن "Render" است! اکثر کاربران جدید فقط در یک روز Corona Renderer را یاد می‌گیرند و در چند روز آینده عاشق آن می‌شوند.

Corona رندر CPU است یا GPU؟

Corona Renderer کاملاً مبتنی بر CPU است، اما برای استفاده از Fast Preview Denoiser اختیاری آن (NVIDIA OptiX)، به GPU  NVIDIA نیاز دارید.

رندر کرونا چقدر طول می کشد؟

نشانگرهای زمان نشان می‌دهند که تمامی نسخه‌های Corona Renderer کار را در حدود ۶ ساعت با وضوح و تنظیمات یکسان انجام می‌دهند. V-Ray برای نتیجه یکسان بین 6 تا 7 ساعت نیاز دارد.

امروزه با مقدار کمی آموزش میتوانید به راحتی رندر کنید.

 

آیا رندر کرونا بهتر از VRAY است؟

این سوالی است که مغز اکثر کاربران معماری را که برای بار اول قصد رندر دارند را درگیر می کند,

نتیجه تصویر برای موتور رندر whats corona,Vray پیچیده تر از Corona است (می تواند برای کاربران قدرتمند خوب باشد اما برای کاربران معمولی نه). اگر رویکرد بی طرفانه را دوست دارید، کرونا سریعتر است. راه اندازی و به دست آوردن نتایج خوب بسیار ساده تر از V-Ray است. کرونا فاقد برخی ویژگی‌های پیشرفته است.ویری سلطان بدون شک موتورای رندره، تعداد بسیار زیادی آموزش و مدل آماده‌ی رندر و کتاب‌خانه متریال واسش وجود داره، ویری گزینه‌های فوق‌العاده زیادی واسه گرفتن یه رندر داره که اگه اونا رو بلد باشین، ویری به راحتی می‌تونه کرونا رو شکست بده، البته توی زمینه‌ی جزئیات GI کرونا یه قدم جلوتره. رندر با روش Unbiased/Brute  Force توی ویری کندتر از کروناس. ویری امکان رندر با جی‌پی‌یو رو هم داره که می‌تونه در آینده باعث خیلی تغییرات بشه. ویری قدرتمندتره و بیشتر به درد کاربرای حرفه‌ی می‌خوره و البته از لحاظ قیمت هم، ویری خیلی گرون‌تر.

GPURUN  با اجاره سرور های پردازش سریع و گرافیکی به صورت آنلاین این فرصت را به تمامی کاربران داده که بتوانند به راحتی پروژه های خود را رندر کنند