مقالات

article image

اسکچاپ چیست؟

 SketchUp (اسکچاپ) چیست؟

اسکچاپ مجموعه ای از محصولات اشتراکی است که شامل SketchUp Pro Desktop، یک برنامه کامپیوتری مدل سازی سه بعدی برای طیف گسترده ای از برنامه های طراحی و طراحی - از جمله معماری، طراحی داخلی، طراحی صنعتی و محصول، معماری منظر، مهندسی عمران و مکانیک، تئاتر، فیلم و توسعه بازی های ویدیویی است. این برنامه که متعلق به شرکت Trimble است، در حال حاضر به‌عنوان یک برنامه مبتنی بر وب، SketchUp Free، و سه اشتراک پولی، SketchUp Shop، SketchUp Pro، و SketchUp Studio در دسترس است، که هر کدام با قابلیت‌های فزاینده‌ای همراه هستند. این برنامه شامل قابلیت طرح‌بندی طراحی، رندر سطح در «سبک‌های» مختلف است و امکان قرار دادن مدل‌های خود را در Google Earth فراهم می‌کند. Sketchup یک برنامه مدل سازی سه بعدی است که می تواند برای ایجاد اشیاء سه بعدی در یک محیط دو بعدی استفاده شود. چه قصد دارید برای پرینت سه بعدی مدل سازی کنید یا برای اهداف دیگر، Sketchup تمام ابزارهای مورد نیاز برای تولید نتایج حرفه ای و با کیفیت را حتی برای یک مبتدی ارائه می دهد.

SketchUp توسط شرکت استارت آپ Last Software of Boulder، کلرادو، که در سال 1999 توسط برد شل و جو اچ بنیانگذاری شد، توسعه یافت SketchUp در آگوست 2000 به عنوان یک ابزار ایجاد محتوای سه بعدی ایجاد شد و به عنوان یک برنامه نرم افزاری برای متخصصان طراحی در نظر گرفته شد. این برنامه در اولین نمایشگاه تجاری خود در سال 2000 برنده جایزه انتخاب جامعه شد.اولین نسخه macOS SketchUp برنده "بهترین نمایش" در Macworld در سال 2002 شد.

SketchUp Free ساده‌ترین نرم‌افزار مدل‌سازی سه‌بعدی رایگان در وب است بدون هیچ رشته‌ای. طراحی سه بعدی خود را آنلاین بیاورید و پروژه های SketchUp خود را هر کجا که می روید همراه خود داشته باشید. برای طراحی سه بعدی به هزاران زنگ و سوت نیاز ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید ایده و فضایی برای طراحی است.

آیا یادگیری SketchUp آسان است؟

یادگیری اسکچاپ دشوار است، اما اگر برای یک حرفه خاص تمرین می کنید، یادگیری آن آسان تر است. اگر شما یک طراح داخلی هستید، پس احتمالاً چندان سخت نیست زیرا معماران معمولاً از اسکچاپ برای طراحی ساختمان ها استفاده می کنند.بخش بزرگی از محبوبیت SketchUp از این واقعیت ناشی می شود که استفاده از این برنامه بسیار آسان است و می توان آن را نسبتاً سریع یاد گرفت، به خصوص در مقایسه با سایر برنامه های 3D CAD.


GPURUN  با اجاره سرورهای پردازشی گرافیکی به معماران و مهندسان به صورت آنلاین ,امکان رندر سریع و با کیفیت را برای انجام تمامی نرم افزار های معماری از جمله اسکچاپ فراهم کرده است.